this post was submitted on 02 Jun 2025
23 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1222 readers
37 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] SorteKanin 2 points 1 week ago (3 children)

Bo Fristed, der er digitaliseringschef i Kultur og Borgerservice i Aarhus, siger, at man nu har skiftet til en tysk udbyder.

Det har nedbragt den årlige regning i hans egen afdeling fra 800.000 kroner til 225.000 kroner, siger han.

Men han erkender også, at det ikke blev taget godt imod af de ansatte, at man skiftede til et alternativ. Det blev oplevet som en forringelse.

Det er ærgerligt og nok noget man bør arbejde på at forbedre. Men forhåbentlig er det ikke et så stort problem at de ikke gør det alligevel. Man kunne fx også trække på nogle erfaringer fra Tyskland hvor de vist prøver det samme.

Forresten OP, du er markeret som en robot-bruger, det er nok ikke meningen? 😅. Du kan ændre det i indstillinger.

[–] RedAle 3 points 1 week ago

Jeg kender en del offentligt ansatte, og mit indtryk er at de oplever en forringelse hver gang der indføres nye IT systemer, uanset hvem der laver og sælger de systemer. Så jeg tror at problemet nok ofte skal findes i udbuddet og projektledelsen for de nye systemer. Der er selvfølgelig også den vinkel at det gamle system ofte fungerede fint, så personalet er uforstående hvorfor man skal skifte til noget andet hvert 5. år.

load more comments (2 replies)