Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen og brug ikke tekstfeltet ("body" på engelsk). Hvis du vil tilføje noget, så skriv en kommentar. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet. Undtagelse: Det er tilladt at dele et referat af en artikel bag betalingsvæg i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler skal være mindre end en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler (fx debat-indlæg), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
view the rest of the comments
Men det er vel en god ide for de børn der lige nu er udelukket for folkeskolen? Jeg er meget splittet på det her spørgsmål om inklusion. På den ene side har jeg intuitivt samme reaktion som dig: Inklusion vil skade folkeskolen for alle de andre børn og det vil blive endnu værre for flere vil flytte til privatskole efterhånden som de mener at folkeskolen ikke er god nok.
Men samtidig har du de der eksperter i artiklen der siger at inklusion er en god ide - så jeg ved sgu ikke helt? Min umiddelbare holdning er jo at man generelt skal lytte til eksperterne på området.
Inklusion 👏 virker 👏 ikke 👏.
Vi har oplevet det på nært hold i min familie. Inklusionsmodellen er en indglaseret lort, sat i verden af nødvendighed for at folkeskolernes pressede budgetter kan hænge sammen. Konsekvensen er, at de børn og familier, som har reel brug for hjælp, risikerer at blive gjort forkerte, tabt på gulvet og negligeret.
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor eksperter så anbefaler det eller siger det er godt?
Svært at sige. Måske ser det godt ud på papiret, fra et akademisk perspektiv, og samtidig har de ingen praktisk data fra virkeligheden?
Jeg kan kun basere min holdning på anekdoter, både fra egne oplevelser, og fra venner og familie med førstehåndsoplevelser; alle siger at det ikke fungerer.
Inklusion kan være godt hvis der følger ordentlig financiering med, men det gør der bare aldrig, og det er presset ind i et system som i forvejen kører uden de nødvendige ressourcer.
Helt fair. Hvis der er penge nok, og personale med de rette kompetencer, et det meget fint at inkludere så mange som muligt (men ikke alle!).
Min primære frustration er omkring børn med spektrum-diagnoser (eller mangel på samme!), som kan være ekstremt forstyrrende i klassen, og kan gøre det meget svært for de andre børn at følge med.
Her i kommunen kender jeg til én skole der kun tager sig af børn med diagnoser, og melding fra veninde med datter på skolen er at personalet i bred udstrækning ikke er kvalificeret. Datteren har autisme, og lige meget hvor mange gange moderen prøver at forklare personalet at hendes datter ikke fungerer uden helt faste rammer, er der ingen forskel.
"Men vi har jo valgfri undervisning hver torsdag! Hvor hun helt selv må vælge hvad hun har lyst til!"
"Det er lige netop det hun ikke kan! Hun kan ikke overskud valgmulighederne og uvisheden! Hun kommer hjem hver torsdag og har haft den værste dag!"
"Yææææs yæs! Vil du ha' et tyggegummi?!"
Vi har en anden skole her i byen, som er en almindelig folkeskole, men med specialklasser. Masser af fælles undervisning, men også specialiserede timer til børnene med særlige behov, og deres dage er markant kortere. Har nu en nevø samt 2 børn at venner der er kommet derhen, og det er det bedste nogen at dem har prøvet.
Er det så hybrid-inklusion? For de bliver ikke bare mast ind i en almindelig klasse, hvor de ikke kan følge med, mistrives, og (i mange tilfælde) forstyrrer urimeligt meget. De har timer med de andre, og timer uden, så de får en dag der er tilpasset deres behov og kapacitet. Super fin løsning, som (så vidt jeg ved) tilbydes på én skole i hele kommunen (Helsingør).