this post was submitted on 04 Jun 2025
13 points (100.0% liked)

Teknologi

332 readers
14 users here now

For debat og nyheder omkring teknologi af alle former.

founded 2 years ago
MODERATORS
13
Ny computer (self.teknologi)
submitted 1 day ago* (last edited 1 day ago) by Urt to c/teknologi
 

Hej allesammen!

Jeg søger lidt kyndig vejledning, og tænker, at det her er et godt sted at spørge!

Sagen er, at jeg ikke har gamet i rigtig lang tid – bortset fra lidt i forbindelse med mit arbejde. Nu er tiden (forhåbentlig) kommet, hvor børnene falder tidligt nok i søvn til, at jeg kan snige lidt gaming ind igen.

Jeg leder derfor efter en bærbar computer (gerne med touchskærm, men det er ikke et krav), som kan trække spil som Clair Obscur: Expedition 33 og det kommende Tides of Annihilation og lignende - altså nyere, grafisk flotte spil. Lyd er ikke vigtigt for mig, da jeg alligevel bruger høretelefoner eller tilslutter eksterne højttalere.

Jeg er lidt (måske helt) på herrens mark, når det kommer til at vælge den rette maskine.

Mit budget ligger på 3000-4000 kr. Hellere lavere end højere 😅 må gerne være brugt.

Er der nogen, der har nogle gode forslag?

Edit: spil anbefalinger er også vedkommende! Jeg er til de fleste fantasy genre (men gerne dark) og horrorspil, der skal bare være en solide karakterer og historie

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] President_Pyrus 5 points 1 day ago (1 children)

Fractals kundeservice er også fantastisk. Jeg har et gammel Define R5, hvor jeg havde smidt skruerne og vibrationsdæmperne til mine mange harddiskholdere ud, og jeg stod og skulle bruge kabinettet til et nyt projekt. Men jeg kunne simpelthen ikke finde de rigtige reservedele nogen steder, selv ikke ebay, hvor sådan noget plejer at være nemt at få fra Kina. Løsningen blev at jeg skrev til Fractals kundeservice, som sendte mig et sæt kvit og frit, selvom jeg tilbød at betale. Nu regner jeg ikke med at skifte kabinet foreløbigt, men næste gang bliver det helt sikkert også Fractal!

[–] SorteKanin 4 points 1 day ago (1 children)

Det er fedt at høre! Jeg har dog aldrig haft brug for at snakke med deres support, deres produkter har bare fungeret for mig.

Også rart at det er svensk i de her tider hvor man prøver at undgå amerikansk, jeg har lidt bange for at jeg ikke kunne købe fra dem mere, men blev helt lettet da jeg så at de var svenske :)

[–] President_Pyrus 4 points 1 day ago

Jeg har generelt heller ikke været typen, der skriver til kundeservice, men efter dengang, så har jeg faktisk indset at det sommetider kan spare mig både tid og penge, specielt hvis virksomheden kan sende en reservedel, eller svare på et spørgsmål inden købet, som jeg ellers havde brugt timevis på at undersøge.