this post was submitted on 08 Nov 2024
18 points (95.0% liked)

Feddit.dk

1189 readers
42 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk.

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 5 points 5 months ago* (last edited 5 months ago) (1 children)

Jeg kører mest på landevej hvor der ikke er gadebelysning, så kan godt forstå hvis cyklister har behov for at skabe noget lys så de selv kan se hvor de kører. Men det skal altså primært lyse vejen op for dem jo, det skal ikke pege lige frem.

Jeg var nær kørt frontalt ind i en modkørende som trak rundt om en cyklist, fordi jeg næsten ikke kunne se bilen bagved cyklisten i dag. Normalt ville det ikke være et problem, det er en bred landevej og jeg kunne sagtens trække til højre så der var plads nok, men det kræver jo at jeg kan se modkørende trækker ud.

[–] VonReposti 2 points 5 months ago (1 children)

Min cykel overholder de tyske krav, jeg ved ikke om det er de 350 lumen fra 2020 loven eller de nye på 205., men jeg ser alt det jeg har brug for i mørket. Når du afgrænser lyset til lige foran dig nøjagtig som en bil så kan 205 lumen være nok. Vi skal huske at lumen er det fulde output af lyset, så hvis der ikke er afgrænsning af lyset så kan 200 lumen selvfølgelig føles som at have et stearinlys siddende på styret.

Hvis du er ude på mountain bike i skove så er det selvfølgelig en helt anden sag hvorfor lovgivningen ikke gælder dér.

Lidt ekstra info kan findes her: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/stvzo-bike-lights