I think it relies on the server backend, which they're closing down, to do pretty much anything including TTS
ExcessShiv
No I definitely like to have the option but not the need to tinker, so I fit in that category. But their printer performance and functionality is just so far below pretty much every competitor out there. I want a reliable printer, that just works unless I want to fiddle with it, but I want it to print both fast and well. The core one seems to print slow and quality that's just average. I can accept the slow printing if everything else was just 110% spot on, sadly it just isn't.
Så længe det har stået der i nogle af deres 1 milliard tilføjelser og "forbedringer" med rettidig varsel, så er der ikke noget at gøre selvom det punkt ikke var der da OP oprettede aftalen
OK, så har instanser jo faktisk noget bruger data at sælge, eller i hvert fald noget der kan bruges til at linke feddiverse adfærd til en (måske) kendt identitet
Det giver dog ikke mening at sælge bruger-data, da det jo gives frit væk. Du kan bare starte en anden instans og så har du dataen.
Har andre instanser også adgang til brugeres mail osv. som de har oprettet konto med? Det er jo primært sådan noget data-brokers også gerne vil have så de kan binde din online færd sammen på tværs af mange steder på nettet.
Der er sådan set heller ikke noget der forhindrer en ejer af en instans i at sælge bruger-data, udover deres eget moralske kompas.
Edit: og drift/ejerskab af en instans kan for så vidt sagtens sælges videre eller overdrages til hvem som helst.
Alle de primære fordele, måske udover mangel på afhængigheds-skabende algoritmer, afhænger faktisk ret meget af, at dem der driver servere/instanser er ordentlige mennesker.
Du ejer vel reelt ikke dine egne data? Det gør ejeren af den instans du har en bruger på vel? Eller, de har i hvert fald total kontrol over din data...
I think all the big stadiums actually used for these big matches are privately built and owned?
Ifht. telefon bruger vi "kan man læse, kan man få telefon" som afgrænsning, og her menes sådan reelt læse i fulde normale sætninger og ikke læs-let læsning. Den ældste fik telefon for et års tid siden (han fylder 10 til sommer), den yngste på 6 er top motiveret til at lære at læse.
Ifht. brug af skærme generelt, så er vi egentlig ikke så restriktive med mængden af skærm som vi ser mange andre forældre er. Men vi er meget restriktive med hvad de laver på dem og hvordan de bruger dem (f.eks. har YT altid været bandlyst for dem), og vi fortæller dem også hvorfor det er sådan.
Den ældste er begyndt at kommunikere med sine klassekammerater på telefonen, sms og discord primært, vi har en meget åben dialog med ham om hvordan man kommunikerer og opfører sig online (SoMe er vi ikke nået til endnu, men der kommer jo nok om et par år). Ligesom jer, er tid til legeaftaler temmelig sparsom i hverdagen, og vi laver jo også ting i weekenderne. Vi har indtryk af, at det gør noget godt for venskaberne og de sociale bånd i klassen at de har kontakt via SMS osv. også (men absolut ikke udelukkende).
De kommer unægteligt til at bruge skærme og online/digital kommunikation meget, så vi er af den opfattelse at det er bedre at uddanne dem i brug end at nægte dem adgang indtil vi ikke effektivt kan det mere.
Jeg tror de begrunder det med, at de står for global IT services, de skal alligevel håndtere lokationer på tværs af mange tidszoner så der vil alligevel være nogle som bliver ramt negativt og så kan de lige så godt være billigt? 🤷♂️
"Problemet" er, at de varetager almindelige IT support opgaver som dækker hele verden, men de "tekniske" dele med virtualisering af forskellige systemer på fabrikker osv. laver vi her i DK, men den del (oprettelse af VM, installation af SW på dem osv.) håndterer de også og det er mest det som skaber problemer. Men vi er kun et team på 10 medarbejdere i en global koncern med 10k ansatte, så vi har ikke generel prioritet ifht. den slags beslutninger.
Det firma jeg arbejder i valgte for et par år side at flytte IT-support/management til Malaysia...jeg hader det, det er utroligt belastende at skulle vente til næste dag med at kunne lave en opgave der f.eks. kræver en ny VM eller noget ny software på en eksisterende VM hver eneste gang. Det de sparer i time prisen ved at have en fra Malaysia til at lave det bruger de så på at vi andre triller tommelfingre halvdelen af tiden.
Man it's been a long few days, glad they finally have a fix for it