this post was submitted on 06 Jun 2025
20 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1216 readers
28 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] EnligSvale 8 points 1 day ago (3 children)

Jeg har fået nye briller. Det er nogle uger siden efterhånden, og jeg kan IKKE få dem indstillet rigtigt. Det hjemsøger mig.

Jeg har købt dem i en forretning inde i byen, så jeg kan ikke bare lige liste forbi hver og hver anden dag for at få kigget på det. Derudover begynder det også at være pinligt - ikke for mig men for dem, synes jeg. Man kommer jo ind, og så er det den ekspedient, som er på arbejde den dag, og som har tid, der hjælper en. Der er først og fremmest ingen kontinuitet eller plan eller noget i den retning, for der er jo ikke en log over, hvordan brillerne blev rettet sidste gang, så alle ekspedienter gør bare noget ud fra hvad de kan se lige nu. Derudover er det også tydeligt, at ekspedienterne ikke er lige gode. Så for tiden er jeg derinde typisk en gang i ugen, og så får jeg brillerne rettet, og så sidder de dårligt på en ny måde - i stedet for at de klemmer bag ørerne, så falder de af, eller de sidder skævt, eller de klemmer siden af hovedet eller noget fjerde eller femte - men man ved først rigtig at det stadig er galt, når man har gået med det lidt tid, så det er ikke sådan at man bare kan insistere på at blive i butikken, til de sidder ordentligt. Jeg bliver faktisk snart desperat. Det fylder så meget mere, end det var meningen.

[–] Klorofyl 4 points 16 hours ago* (last edited 14 hours ago) (1 children)

Købte nye briller til min datter for en måneds tid siden. Startede i Louis Nielsen, men da de ikke kunne forstå sedlen fra øjenlægen, og oven i købet affærdigede mig med et arrogant svar, da jeg spurgte ind til hvad der stod, brugte vi ikke meget mere end 2 minutter i butikken. Gik over på den anden side af gaden, hvor der ligger en anden optiker, som godt nok er meget dyrere, men til gengæld er imødekommende, kan forstå øjenlægens seddel og virker til at have interesse i at finde de rigtige briller til min datter. Nu har min datter et par briller som hun er rigtig glad for :)

GL med dine briller, Svale.

[–] EnligSvale 2 points 14 hours ago

Jo tak! Det er også Louis Nielsen, det her. Det var der, jeg fik mine gamle briller, så det var smart i den forstand, at de havde min gamle styrke at tage udgangspunkt i, og jeg har sådan set også kun gode erfaringer med dem fra før - men det her er ikke ligefrem nogen stor succes.

Det er skørt. Jeg har gået med briller i det mest af mit liv, og jeg er 40. Jeg har aldrig haft briller, jeg har fået rettet på så mange gange som med dem her.

Godt at høre, I fandt nogle ordentlige briller til datteren! Det er et megavigtigt tidspunkt at kunne se ordentligt på.

[–] SorteKanin 4 points 17 hours ago

Det lyder ubehageligt. Måske du skulle prøve et helt andet stel?

[–] juul864 5 points 20 hours ago (1 children)

Det lyder som om du efterhånden burde kigge på gøre krav om reklamation. Det hjælper dig ikke lige nu, men så kan du i hvert fald få pengene tilbage og købe dine briller er andet sted

[–] EnligSvale 4 points 14 hours ago

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på! Men det burde jo være hvis ikke næste skridt så et af de næste. Jeg er ikke så god til det akavede. Det bliver hurtigt sådan, "ej, men måske er det federe at gå med et dårligt stel end at italesætte, at de åbenbart ikke kan finde ud af at få dem til at passe ordentligt". Og det er selvfølgelig dumt.