Jeg bestiller en ovn i Elgiganten gennem en erhvervsaftale.
Efter nogle timer skriver Elgiganten:
"
Goddag!
Jeg kan se at vi ikke kan levere den ønsket ovn til jer, da den ikke et tilgængelig.
Ønsker du at jeg ser om vi har et alternativt vi kan levere? eller skal jeg blot annullere ordren?
Go' dag til dig!
"
Det er så irriterende. Har brugt dyrebar tid på at finde den rigtige ovn. Hvorfor er produktet udstillet på deres hjemmeside hvis det ikke findes? Jeg har tjekket lagerstatus online, og kan se at der er plus 5 tilgængelige i en af deres forretninger.
UPDATE:
EG skriver! "
Hej Klorofyl,
Jeg den er lige på lager i en enkelt af vores butikker, men vi har ikke mulighed for at levere den derfra.
Det var derfor jeg blot sagde vi ikke har den tilgængelig, det skulle jeg nok haft tydeliggjort.
Jeg kan sende denne ud til jer, da vi har den på lager:
https://www.elgiganten.dk/erhverv/product/hvidevarer/ovn-komfur/ovn/miele-ovn-h-2455-b-active/753682
"
Ovnen de kan sende ud er 800 kr dyrere end den jeg oprindeligt ville have, og også samtidig et lavere niveau / dårligere ovn. Det lader til at EG gør præcis det de blev afsløret i i et dokumentarprogram for nogle år siden.