this post was submitted on 12 May 2025
16 points (100.0% liked)

Teknologi

328 readers
31 users here now

For debat og nyheder omkring teknologi af alle former.

founded 2 years ago
MODERATORS
top 11 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] P1nkman@lemmy.world 4 points 17 hours ago

suprised Pikachu

[–] core_of_arden 8 points 22 hours ago (2 children)

Jeg har aldrig mødt en, såkaldt, AI-chatbot, der fungerede. Jo jo, du kan spørge den om hvornår der er åbent, det kan de generelt svare på, men når jeg starter en chat, så er det fordi jeg mangler en information der ikke er let tilgængelig. Jeg oplever at disse chat-bots tror jeg er en dum kunde der ikke kan finde ud af at slå adresse eller åbningstid op. Jeg ender altid med at tale med en rigtig medarbejder, efter at have spildt tiden... Så godt at de nu går over til rigtige mennesker.

[–] dolle 4 points 9 hours ago

Jeps, de bruger en teknologi der er super nyttig til at foretage semantisk søgning i gigantiske vidensbaser til at søge i en FAQ med 10 punkter.

[–] SorteKanin 5 points 21 hours ago (2 children)

Jeg ender altid med at tale med en rigtig medarbejder, efter at have spildt tiden…

Det er jo desværre nok det der er pointen, altså at få folk til at give op af ren frustration så det kun er de virkelig stædige kunder der kommer igennem. Så kan man spare penge på sit support-team 😞

[–] farsinuce 4 points 18 hours ago* (last edited 18 hours ago)

*Lyden af PostNord-toppen i gallop til at gentage successen*

[–] core_of_arden 4 points 19 hours ago (1 children)

Det er jeg faktisk helt enig i. Det er eneste logiske forklaring på at man gør noget der kunne være så enkelt, så kompliceret.

[–] EySkibidiBabBab 1 points 4 seconds ago

Tror også der er en del medløberi. Jeg er før blevet bedt om at implementere en AI chatbot i en app. Da jeg spurgte hvorfor, var det fordi "at kunderne efterspurgte det". Da jeg så prøvede at grave i hvad det var helt præcis kunderne gerne ville med den, som de mener en chatbot kan løse, der kom min leder lidt til kort og begyndte at snakke udenom... Da vi efter at have snakket lidt frem og tilbage, måtte min leder indrømme at ledelsen bare gerne ville have det, for at kunne sige at der er AI i produktet...

Man bliver træt...

[–] farsinuce 4 points 21 hours ago* (last edited 18 hours ago)

Spil dumme spil, vind dumme præmier.

Ganske vist har selskabet kunne nedbringe sin omkostninger ved at erstatte menneskelige medarbejdere med AI. Men kvaliteten ved den tilbudte kunde-service er til gengæld faldet, siger [administrerende direktør, Sebastian Siemiatkowkski].

Vand er vådt.

Strø tanke: Brug teknologien til at hjælpe medarbejdere i stedet for at erstatte dem - f.eks. nøjs med AI til datakategorisering, og lad mennesker tage sig af mennesker.

[–] jjffnn 5 points 22 hours ago
[–] drkt@scribe.disroot.org 5 points 22 hours ago
[–] EvilCartyen 5 points 23 hours ago